Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: Doğum İle Vef’at Bir’dir..
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > H Yayıntaş > Doğum İle Vef’at Bir’dir..
H Yayıntaş

Doğum İle Vef’at Bir’dir..

H Şükrü Yayıntaş
Tarih: 07/02/2025
H Şükrü Yayıntaş 416 kez okundu

İnsanın vefatı ân’ına hiç bir kimse müdahale etmemekte, edememektedir. Müdahale etmemenin gerekçesi şudur ki; Rabbiyle arasına girememektir. Tasavvufi mânâda da “ölmezden önce ölme” idrakı burada aşikardır. Müdahale edememenin gerekçesi ise o ân’a dışardan müdahale kabul edilmez, kişi yönünü yalnızca O’na dönmüştür.
Etrafımızda duymuşuzdur, görmüşüzdür, belki de şahit olmuşuzdur, o sekerat ânında ruhunu teslim etmekle meşgul olanın yanında sesli dahi konuşulmaz, hiç bir hâline müdahale edilimemektedir. Kişi Rabbiyle başbaşadır.

Doğum sırasında da öyledir aslında her ne kadar sağlık ekipleri doğumu yapan anneye ve bebeğe fiziksel ya da psikolojik bir müdahale yapıyormuş gibi görünse de doğuran kendi varlığını doğan kendi varlığını hakikatte yaşamaktadır, manevi doğum da (veled-i kalb) böyledir..
Rabblerinden, kendilerinden başka hiç bir kimse ne yaşadıklarını hakikatiyle bilmemektedir..

Doğumla vefat böyleyken ikisi arasındaki yaşamda neye ve kime ve ne derece müdahalelerde bulunuyoruz?
Bize kim, ne derecede müdahalede bulunuyor?

Doğumda da vefatta da Allah’ın inayeti murad edilirken yaşamda nasıl da sürekli bir’bir’imizin iç âlemine müdahale etmeye çalışılıyor..

Yaşam hayy’at bulma mekanizmasının kurulu olduğu bir sahnedir. İnsanın yaşarken hayy’at bulabilmesi diğerlerinin onunla Rabbi arasına girmeye çalışmasıyla kesintiye uğramaktadır. İnsan başka ilâhlar edinmeye başlar ve “Yalnız Sana kulluk eder, yalnız Sen’den yardım dilerim.” Âyet’ullah’tan mahrum kalır. İnsanın insana yapabileceği en büyük kötülük buradadır..

Kendine başka ilâhlar edinmiş olan kimseye Allah’ın Rahmân’i rahmeti, yardımı ulaşmamaktadır..

Etrafımızla, sorumluluk hissi taşıdıklarımızla ilişkilerimize bu açıdan bakabilirsek onlara iyilik yapıp yapmadığımız çok açıktır.
Allah’ın murad ettiği kendimizi O’nun yerine koymamız değildir. Doğum da, yaşam da, ölüm de O’nun’dur, O’nun ilâhi varlığına aittir..

O’nun mülkünde, O’nun ol’anı, O’na iade etmek farzdır..HŞY

You Might Also Like

ARZ VE SEMÂ..

LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH

İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..

RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.

MÜSLÜMANLIKTA KALMA, YAKÎN GEL ÎMAN’A!..

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş Haziran 14, 2025
LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?