Biliniz ki, dünyası sadece bu âlem olmayanın göreceği çok zenginlik vardır..
Rabbim kimisine evlat, kimine mal zenginliği, kimine sağlık, kimine akıl, kimine sabır verir. Kimine ömür ama kimine de ilim verir..
Biliniz ki, kime ne verdiğine değil, verilenin şükrüne odaklanın. O’, o ilim verdiği topluluğu nizam ile disipline etmiştir..
Biliniz ki, dördüncü göğe emredilmiş olan şeriat nizamın apaçık bir ölçüsünün delilidir. Bu hatimin düzeninin bir ölçü ile sabit kılınan hükmüdür. İstenen nizamın ölçü koyucusu hatimin hükmünden bir çizgi miktarınca dahi sapmaz. Rabbim hatim’i ortaya koyan ve ona bir tasdik getiren hükmün kıymetini koydu ve onu el’Halim’inin içine üflemektedir..
Biliniz ki, hüküm, iki öncü ve bir sonuç beyanı ile ayan edilir. Öncüler, hissi yedinci göğden alan hâl’dir. Felek ve çarkların tesirinden kurtulan yedinci göğe ermiş el’Halim öncü’nün tesirine mazhar olduğunda o bunu bir beyan ile ayan eder. Dile dökülen beyanın kıymeti bir tasdik edilen emir ile açık edilir..
Biliniz ki, öngörülenin içindeki kulup’tan bakan o nazarın kıymetine riayet şarttır. Beyan edilen kıymet el’halim’ine bir düşüncenin tezahürüdür ki o düşüncenin içinden doğduğu hâl henüz doğmuş bebek gibidir..
Ey O’nun dostu, sen O’nun ihsanı ile takdir edilen bir vaktin öncüsü oldun. Öncü olmak için O’ dostu ilm-i marifet ile kuşatmıştır. Dostun izhar ettiği ilim, O’nun katından akan bir kudretin akışıdır. O’nun tayin ettiği, o doğumuyla bu dünyanın dokunmayacağı kadar saf gelen O’nun el’halim kulunun O’nun hayran olduğu aynasından yansıyan ışık doğrudan O’ndan gelir. Bu vakitte koruyucu şefkatin kendisinden erdemiyle aktığı dost ona kalkandır. Emin olduğun O’nun Halim’i, çocuğu değil, varlığı düşünmektedir..
Biliniz ki, sebebi bilmek sonucu buldurur. Öncü gelen her düşünce içine akan bir hâlin ilk belirtisidir. Şimdi, bitişini sadece Allah’ın bildiği bir dönüşte iki ucu biraraya getiren Rabbimin düzeninde ayrışan parçaları biraraya getir ve parçanın ilmine külliyen mazhar O’nun o hür kulunun dediğine kulak ver, ki verişin beyan değil, düşüncedir..
Biliniz ki, cem’de dahi perdelenmeyen kulunun hâl ile söylediğini düşün ve miktarını kendin öngördüğün bir zaman süresince bu düşünceyi halvet eyle, doğru sana apaçık bildirilecektir..
Biliniz ki, O’, sana sonu olmayan ilminden her an ikram eden Muğni’dir..HŞY

