Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: VARLIĞIN BEKÂSI; EZELÎLİK-EBEDÎLİK
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > Esra Tunç > VARLIĞIN BEKÂSI; EZELÎLİK-EBEDÎLİK
Esra TunçFelsefe

VARLIĞIN BEKÂSI; EZELÎLİK-EBEDÎLİK

Esra Tunç
Tarih: 15/02/2025
Esra Tunç 425 kez okundu

O’nun varlığının ezelî ve ebedî oluşu, kuvvetin Kendisinde olmasından kaynaklıdır. Yani varlık sahibi olmasıyla O’nun varlığına son verecek yahut başlatacak, durduracak bir varlık/kuvvet yoktur. Biz de varlık sahibi kılındık ama bizim varlığımız geçicidir. Bu yüzden yoktan var edildik. Var edilişimiz, yokluktan olduğu için tam manasıyla var değilizdir.

Var görünüyor olmak, var edenin varlığındandır. Çünkü bizi var eden, yokluk değil varlıktır. Bu yüzden cismen, şeklen, sureten bir görünürlük kazanmışızdır. Bu görünürlük, geçici bir varlık boyutudur. Esas Baki Varlık, görünür hâle getiren kudrettir. Görünürlük kazanan varlık, görünür olmaya (var olmak için varlığa) muhtaçtır.

O görünürlük, var edilmesiyle evvelinin yokluk olduğunu da bildirir. Var edilmeye muhtaç olan yokluk hâlinin varlığı, var eden tarafından yok edilmesiyle varlık hâlinin yokluğunu ifşa etmesiyle bir öncelik-sonralık sınırlamasını ortaya koyarak geçicilik olgusuna vurgu yapar.

Yoktan var edilen, yokluktur. Yokluğun var edilmeye ihtiyacı vardır. Yokluk, var edemez. Çünkü var etmek için var olmak lazım. İşte bu da var olan Allah’ın, yoktan var etmeden önceki varlığı ezelilik sıfatına atıf yapar. Yoktan var ettikten sonraki ebediliği, yoktan var etmeden önceki ezelî olan varlığın sonsuzluğundan (devamlılığı) anlaşılır.

You Might Also Like

[O’NUN TANIMININ OLMADIĞI HAKKINDA]

[O’nun Zıddının Olmasının İmkansız Olduğu Hakkında]

AŞK ATEŞİNE YAKILAN AĞITLAR UMMAN OLUP ÇAĞLAR, ŞERBET OLUP ŞAR’DAN AKITANLAR GÖNÜLDEKİ YÂR’LAR

HALVETÎLİK GÜZERGÂHI, ESTİRİR HAKK RÜZGARI, BULDURUR VECHULLAH’I

SEVMEK, MARİFET EYLENMEDİKÇE HAKİKAT, VÜCUT BULMAZ

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

KERBELÂ’MIZ MÜBAREK OLSUN, İLLÂ İLLÂLLAH HÛ.
H Yayıntaş Temmuz 4, 2025
YARATMA VE ŞÜKRÜ’N SECDESİ..
H Yayıntaş Haziran 30, 2025
MUHABBETİN MAHALLİ..
H Yayıntaş Haziran 27, 2025
ORUÇ FARZDIR..
H Yayıntaş Haziran 26, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?