Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: İ’nsan İsmini Adem’de Var’etmek..
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > Harika Bolga > İ’nsan İsmini Adem’de Var’etmek..
Harika Bolga

İ’nsan İsmini Adem’de Var’etmek..

Harika Bolga
Tarih: 28/08/2021
Harika Bolga 371 kez okundu

Bedeninizin yaşını biliyorsunuz. Düşüncenize bir yaş belirleseniz kaç yaşında derdiniz?..

Dünyevi olarak beden yaşımızında bir önemi yoktur. Beden bir biliş yaşamak için Sen var’lığına tahsis edilmiş araçtır ki, bu araç adına Kur’an’da Burak ismi verilmiştir. Araçların hepsi yaratılmış olandır..

Sen’in düşüncen sonsuz olan Hakk var’lığı bilincine bağlı, daim sıfır noktasında olan her an yeniliğin diriliğin zuhur ettiği makamdır..
Sınırsızlığın içinde seni sınırlara boğan zahirin verdikleridir.
Burada İnsan kim’liğinde doğup neyi bilmek ve öğrenmek için geldiğimizi anlamak ancak düşüncedeki yolculuğumuz ile keşfedilir.

Düşünce bedene ait değildir, düşünceden doğan bir beden ile Hakk’ikat seçilir bilinir hâle gelir..

Hakk’a rücu eylerken, dönüş için geldiğimiz bu yolda beden kalıbından sıyrılıp, ( tıpkı cismi ölü gibi olup ) düşünsel bir deryaya dalmak, ilk evvel illaki İ’nsan kim’liğini tanımak, yaratılış gayeni düşüncedeki mânâ okyanusunda bir’leyip, kendi kim’liğini bulmak ile Hakikat arayışını başlatmaktır..

İ’nsan Hakikat’in kim’liğine kavuştuğu an tariki başlar. Bu kim’lik ilk Adem ismi ile açığa çıkar, ilk yaratılan yani tüm isimlerin yüklendiği Kemalât noktasıdır İ’nsan’ın seyri sûlûğu..

Adem yani Kâmil olmakla birlikte isimlerin içinden bir seyir başlar. tıpkı kur’an’da Muhammed’e bildirilen Peygamber isimleri gibi, misal kur’an’da ” İbrahim’ide an ey Muhammed” buyurdu Hakk”..

Bu an’mak isimlerin açığa çıkışı, yani yaşamın kur’an üzre vuku bulduğu, ve her bir yaratılan İ’nsan’ın bu isimlere mazhar olacağının bir tebliğidir..

Kendi Adem’lik ismine erişen kul, kur’an’da geçen tüm isimlerin Kendi düşüncesindeki yaşama yansıyan hâller olduğunun farkına varır, Hakk’ikat’te tarik seyri sûlûk bu yolculuktur..

Kulluğun mânâsını bile zahirleştiren hakikatin bilinmeyişidir.
Kulluk bedene cisme aittir, haşa var’lığın kul değildir. Var’lık kul olan araç ile dünyaya indirilir, aracıyı aradan kaldırmak zann’ı yok’etmek gibidir. Yani ölmezden evvel ölmek, var’lığın arayıp bulması yaradılıştan murad edilendir.

Bilinmeklik kulluğa değil var’lığa atfedilir, her beden kuldur yaşarken var’lığa teslim yani kul edilmelidir..

Muhammedî var’lığının yaşama nakş eylemesi kur’an ile anlatılır ki, yaşamda kur’an tek kılavuz ve rehberdir..

Hiç bir hadise yoktur ki şu an’da yaşanmasın ve kur’an’da bulunmasın..
Mürşid var’lığının yönlendirdiği tek nokta olan düşünce ve oranın safiyete bürünmesi, Adem’liğe giden seyirdir..

Çünkü Adem ilk yaratıldığında tertemiz pürü pak idi. Nefs var idi lakin bildirilmemişti. Var’lığın içinde isimler ile var’lık kazanan Adem, nefsinin “sen cismen varsın O’nun buyruğundan çık, dilediğini yapabilirsin” diyen iblisin fısıltısına kulak verip zann içine düştü, ikilik ve şirk O’nu unutmak ile başladı..

O’nun Hiç’liğinde Var’lık bulup Var’lıktan var’lığa yansıyan İ’nsan, en baştaki safiyete bürünmek için Dünya alemine, O’nun bilinç seviyesinden en aşağıya indirildi..

Hakk’ikat’in bağ’ından inen İ’nsan dünyadaki unutan hâli ile var’oldu..
O’na, Kendi’ne dönüş mesajları ile dolu bir dünya.
Tekamül, var’lığını yani O’nu hatırlatmak için bir nizam üzre var’edilen dünyaya iniş ile başladı..

Kur’an tek rehber olup, Kur’an’ın inişi Muhammed ile bil’dirildi, bu tebliğ İ’nsan’ın ken’din’i hatırlaması gereken mesajlar ile doluydu, kur’an’daki isimleri mesajları okumak, anlamak için İ’nsan önce Ken’din’i tanımalıydı. Ken’din’i tanımayan, kur’an’ı dışında ve geçmiş olarak okuyacaktı, bu sebeple ki tasavvuf anlayışında bu yolculuğa tarik ( içsel ) dendi..

Tasavvuftaki tarik anlayışı İ’nsan’ın kim’liğinin bilinmesi Rabbinin bilinmesi demektir. Bu biliş diğer adıyla Rabbinin Kendi’nde olduğunun buluşu sonsuz aramayı başlatan ilk evredir..

Rücu’nun Hakikati yaşarken dünyada olandır, cismen göçüp giden İ’nsan var’lığının gideceği yeri bildirken, burada yaşayacağın tariki hatırlatır, tanık olduğun her sırlama Sen’i sırrına yaklaştırır..

You Might Also Like

MÜRŞİD’İN SOY’U, VARLIĞIN RU’HU

ARZ’IN RU’HU, BİLİNCİN NÛR’U

İLÂHİ TECELLİNİN MİHRAP YOLCULARI

MİRAÇ İRADENİN (ALLAH’IN) TECELLİSİDİR, HAKK’İKAT’TEN MÜRİD’LİK ALLAH İSMİNİN ZUHUR EYLEMESİDİR

NEFS-İ MUTMAİN RUH-İ İLÂH’İM

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş Haziran 14, 2025
LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?