Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: ARZ VE SEMÂ..
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > H Yayıntaş > ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş

ARZ VE SEMÂ..

H Şükrü Yayıntaş
Tarih: 14/06/2025
H Şükrü Yayıntaş 119 kez okundu

O’nun arz’ı bilinç’tir, arz deyince akla dünyevi bakımdan yeryüzü gelmemelidir..

O’, sunumunu/lutfunu bilincine aktarır; tüm madde âlemi, kâinat bilinçte var’olur.
Şuur; Ta’hayy-ül deryasından bilince bir var’lık âlemi yaratır.
Arz’ı ve semâyı bir’lemek tevhid’e ulaşmanın sırrıdır..

Tek’lik, Ru’Hû ilâhi şuur, semâ’yı temsil etmektedir.
Semâ’dan gelenler/inenler aramızda, bilinçsel düzeyde yaşama hayy’at’iyet müjdelemektedir..

İkiyi Bir edenler O’nun hidayete erdirdikleridir..

İkiyi Bir etmek vücudumuzdaki uzuvlar üzerinden dahi O’nun tevhid bilincini sergilemektedir..

İki gözümüz olmasına rağmen iki yere ayrı ayrı bakamayız, yaşamsal düzeyde iki gözümüz ile bir noktaya bakarsa ancak sağlıklı bir görüş kazanırız.
İki kulağımız olmasına karşın iki sesi aynı anda dinleyemeyiz, iki kulağı Bir edip işitebiliriz.
Burnumuzda iki delik vardır, ikisi Bir ile senkronize olur ki, nefes alırız..

Senkronize, eşine yani ilâhi varlığa bağlı tüm bir’im’lerdir.
Maddesel gibi görünen vücutta dahi tevhid’e bağlanan nice ibretler vardır..

Tevhid anlayışı semâ’dan (şuur) arz’a (bilinç) intikâl etmiştir.
Bu Hakk’ikat’in zannedildiği gibi tartışmaya açık bir yönü yoktur, tıpkı Kâ’Be’n’in içine girmek gibidir. (Kâ; görünen yok olmuştur, Be; görünmeyen vücud bulmuştur.) Yön/Yol beyt’ullah’a giren erenlerindir (Râsûl’ü Mürşid’dir)..

Muhammedî Rasûl Kâ’be’nin içine girip yöneliş (ibadet/namaz) sergilemek ile yön ve yol işaret etmiştir.
Gaye; kâbenin etrafını tavaf ile o yöne dönmektir, döndüğün yer kıblegâhın beyt’ullah’ındır, kıblenin/kâ’be’nin içine girenler, Allah’ın irşad eylediği kullarıdır. Çünkü onlar, Allah’ın evine yuvaya uçmuşlardır..HŞY

You Might Also Like

LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH

İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..

RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.

MÜSLÜMANLIKTA KALMA, YAKÎN GEL ÎMAN’A!..

HAK DOST’LARIN SİLSİLE BAĞININ ARKASINDAN YÜRÜMEK..

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025
MÜSLÜMANLIKTA KALMA, YAKÎN GEL ÎMAN’A!..
H Yayıntaş Mayıs 6, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?