Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: SEMİ VE BASAR..
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > H Yayıntaş > SEMİ VE BASAR..
H Yayıntaş

SEMİ VE BASAR..

H Şükrü Yayıntaş
Tarih: 28/11/2024
H Şükrü Yayıntaş 1.3k kez okundu

O’nu işiten varlığının kulağıdır, ismi Semî’dir..

O’nu gören varlığının gözleridir, ismi Basar’dır..

Hak’ikat’te Varlığı Kendisidir. Bu sebeple O’ varlığından Basar olunca Kendini görünememektedir, çünkü gören ile görülen ayn-ı noktada hizalanmıştır.
Bu nedenle kendini işitememektedir, çünkü kelâm eden ile işiten ayn-ı noktada buluşmuştur..

Allah’ın Cemâl’i diye bir şey dışarda yoktur. Kim Allah’ın Cemâl’ine mazhar olduysa, bilsin ki Kendi yansımasına şahit olmuştur.
Allah’ın Cemâli’ini görenler O’nun Salih kulları olmuştur..

Allah’ın Cemali’ni görecek miyiz diyenler;

Bir Dost bulun, o Dost ki Allah’a yakîndir.
Dostunuzu Mürşid’iniz bilin, O’ Rab’dır ki tek öğreticidir.
Zahiren bir uyandırıcı yaratılmamıştır. Mürşid uyarıcıdır, kişiyi dürter fakat uyandırmaya yetkisi yoktur.
Eğer ki Mürşid’e yetki verilseydi, uyanmaması gerekenleri uyandırabilirdi..

Netice itibariyle isimler ne kadar ulûhiyet makamlarıyla bilinse de, isimleri sıfatları ve fiilleri için yaratılmış olduğunu hatırlamak gerek.
Tüm isimler, yaratılmış her şey gibi nefse tâbidirler.
O’nun nefsi, tüm yarattığı âlemler ve insanlar ve dahi canlılar olduğundan hakkıyla adaletini sunandır.
O’nun adaletinin yanında varlığının adaleti teraziye konmaz..
Bundan ötürü zerre iltimasa açık kapı bırakmaz.
Yine bu sebeple irade ve hüküm tümüyle yalnız ve tek O’nun’dur.
İradesinden cüz’i bir kısmını paylaşması kuluna hissettirdiği dostluk, güven ve eminliktir..

Çünkü O’ her şeyi eksiksiz gören ve bilen tek ilâhtır..

You Might Also Like

ARZ VE SEMÂ..

LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH

İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..

RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.

MÜSLÜMANLIKTA KALMA, YAKÎN GEL ÎMAN’A!..

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş Haziran 14, 2025
LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?