Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: TARİK’İ HAKK’İKAT’TEN MUHABBET DEMİ
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > Harika Bolga > TARİK’İ HAKK’İKAT’TEN MUHABBET DEMİ
Harika Bolga

TARİK’İ HAKK’İKAT’TEN MUHABBET DEMİ

Harika Bolga
Tarih: 31/07/2021
Harika Bolga 352 kez okundu

Tarikat zahiri bir kavram olup, meşreplere, kişilerin dinsel algılarılarına göre değişkenlik gösteren yapılardır.

Her tarik eyleyen kişiyi çeşitli tarikat kollarından duyulan ortaya çıkan olumsuz durumlar üzre yargılamak hoş olmasa gerek.

Tarikat denildiğinde bir çok zahir yapı ya da kurum gibi sebebi ile öz’leşmeyen, gayeye dönük haller sergilemeyen insanlar tarih boyunca olmuştur. Olumsuzluklara bakıp tarik’te olanı zann altında bırakmaktansa güzelliklere bakıp, bir Yunus misali o haller aranmalıdır.

Peki hakikatte tarikat nereden gelmektedir?
Tarikat’ta tarik eylenecek yolun tek izi Muhammedi an’layıştan gelen o silsile bağıdır, yani insan kur’an üzre tarik eylemelidir.

OKU kelamı Muhammed’in (s.a.v) nezdinde her bir insana O’nun seslenişidir, aksi olsa idi kur’an üzre kurulan bağ, alâka, Muhammed ve Allah arasında sır kalırdı. Anlatmasa, yazdırmasa nereden bilinecekti son peygamber olan Muhammed!
Müjdeci olarak gelmiş ve bu içsel tariki beşerlik noktasından tamda olması gerektiği gibi yaşamış. O’nun kudreti ve izni ile bir kitapta bütünleştirmiş, an deminde dahi olmakta olanlar kıssalar ve menkıbeler şeklinde anlatılmıştır.

Kur’an öyle bir an’latım ki, an’ın içinden an’a geçiş yapılmış, şu an’a dahi ışık tutan tarik eyleyene yol gösterek hiç bir hadiseyi boşlukta bırakmamıştır. Anlatımı ile tüm kitapları içinde barındıran soru ve cevaplarla dolu tek kitaptır.

Tarikat kurumlarına, ama gerçek ama kulaktan dolma bilgilerle yorum yapılmamalıdır.
Misal dergâhın bir sözü vardır “gir de gör değil, gör de gir denir” ki, bu bilmeden görmeden yorum yapmamak hali her insanın zahir yaşamı içinde geçerlidir.
Babaya bakıp çocuğu, çocuğa bakıp babayı katiyen yargılayamayız, kaldı ki zahir yaşam içinde bile iki insan bir resme bakıp farklı yorumlar yapar, bu insanın içinde bulunduğu duruma göre değişkenlik gösterir, yani yönelişin safiyetlik derecesine göre kişi dışarıya akar.

Şöyle bir örnekte verebiliriz!
Bir işyerinde çalışıyorsunuz, arkadaşın olan biri ahlak kurallarına uymayan bir şey yaptı, senide onun yaptığından sorumlu tuttular. Düşüncen tepkin ve ilk sözün şu olurdu “bu doğru bir anlayış değil, ben bir şey yapmadım” kendini ifade edecek bir yere ihtiyaç duymazsın, kendi kendini ifade edersin, çünkü arkadaşın yaptı sen yapmadın gönlün rahattır. Dersin ki “ya hu beni tanıyorsunuz, arkadaşımın yaptığını gördünüz, arkadaşı olduğum için yapmadığım bir şeyden ötürü beni yargılayamazsınız”. Zahir yaşam içinde bu olayla ilgili kendinden ne kadar eminsen, tarik eyleyende Hakk’a teslimiyet
içinde var’lığın müdafasını kendinden verir.

Var’lık hissi öyle bir koruma kalkanı oluşturur ki, karşınızda kim olsa sükût eylemek mümkün değildir. Ailen dahi olsa teslimiyetin getirdiği ayrışma, O’na olan bağ’lılıkla O’nu herşeyin öncesine almak Hakk’ikat’in Aşk’ıdır.

Burada Sevgili diyor ki, “hayy’di kulum göster teslimiyetini, bildir Hakk’ikat’imi”, işte bu hâl Var’lığın bilinmesi, Hakk’ın İ’nsan’dan murad eylediği, dileğinin Hakk’ikat’e ermesi…

O’ nur’u ilâhi Kendi bilinmezliğinin bilinmesini Hakk’ikat’ten bildirdi.

Şimdi bu yolu bilmeyen neresinden tutup nasıl yorum yapsın, olumsuzluklar ile yargıya varırsan içindeki Rabb’ı kapatırsın. O’ndan yaratıldık O’nunla varız diye bağırırsın, Hakk ile batılı ayrıştırmalısın.

You Might Also Like

MÜRŞİD’İN SOY’U, VARLIĞIN RU’HU

ARZ’IN RU’HU, BİLİNCİN NÛR’U

İLÂHİ TECELLİNİN MİHRAP YOLCULARI

MİRAÇ İRADENİN (ALLAH’IN) TECELLİSİDİR, HAKK’İKAT’TEN MÜRİD’LİK ALLAH İSMİNİN ZUHUR EYLEMESİDİR

NEFS-İ MUTMAİN RUH-İ İLÂH’İM

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
Yorum Yazınız

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş Haziran 14, 2025
LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?