Tarama deneyiminizi geliştirmek, kişiselleştirilmiş reklamlar veya içerik sunmak ve trafiğimizi analiz etmek için çerezleri kullanıyoruz. "Kabul Et"e tıklayarak, çerez kullanımımıza izin vermiş olursunuz. Çerez Politikamız
Kabut Et
YabendeYabendeYabende
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Köşe Yazıları
    • Tasavvuf
    • Felsefe
    • Tarih
    • Kültür / Sanat
    • Diğer
  • İletişim
Okunuyor: AŞK VE DUA ÜZERİNE
Giriş Yap
Bildirimler Daha Fazlası
Font ResizerAa
YabendeYabende
Font ResizerAa
Arama
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Yazarlar
  • Tasavvuf
  • Felsefe
  • Tarih
  • Kültür / Sanat
  • Diğer
  • İletişim
Giriş Yap
Bizi Takip Edin
© 2024 Yabende
Yabende > Mahmut Dipşar > AŞK VE DUA ÜZERİNE
Mahmut Dipşar

AŞK VE DUA ÜZERİNE

Mahmut Dipşar
Tarih: 26/01/2018
Mahmut Dipşar 425 kez okundu

Soru: Resulullah (S.A.V.)’in miraç olayında Sidre-i Müntehâ’ya kadar Cebrail (A.S.) ile gitmesi ve Cebrail (A.S.) buradan ileri gidemem deyip, Resulullah’ın refrefle devam etmesinde refref için aşk deniliyor.  Buradaki aşk olgusunu nasıl anlamalıyız?

Cevap: Miraç, manevi yükseliş merdiveni anlamına gelmekte olup, Hz. Muhammed (S.A.V.)’in önce Mekke’deki Mescid-i Haram’dan geceleyin (subhânellezi esrâ bi abdihi leylen… bütün noksanlardan münezzeh ve sübhan olan kulunu geceleyin yürüttü… İsra suresi – 1 ayet.)  Mescid’il Aksa’ya gelmesi ve oradan semaya yükselme olayıdır.

Miraç olayını kısaca incelersek; her nebi ve veli ve verese (varis-i ulum-u nebi olanlar) miraç-ı ruhani yapmışlardır. Hz. Muhammed (S.A.V.)’in otuz beş miracı olup, otuz dördü ruhani biri ise cismanidir.  Efendimiz (S.A.V.) bir hadisi şeriflerinde: “Benim miracımı Hz. Yunus (a.s.)’ın miracı üzerine tahfıl, yani üstün tutmayın.”  buyurarak miraçlar arasında fark olmadığını belirtmişlerdir.

Resulullah (S.A.V.) miraca Cebrail (A.S.) ile başladı.  Gece yürüyüşü şeklinde (karanlıkta). Cebrail (A.S.) Hz. Peygamber (S.A.V.)’in aklıdır.  Devamlı anlatmaya çalıştığımız bir şey var, insan beden değildir.  İbn-i Arabi (K.S.A.) Hz.leri beden Hakk, zihin halktır buyuruyor.  Beden bizim kontrolümüzde değildir.  Bize ait zihin yani düşünce olgusu var.  Onun da idarecisi akıldır.

Peki, akıl nedir?

Hz. İdris (A.S.) ile ortaya çıkan kadim bilgelik akıl geometridir der.  Geometri insan aklı demektir.  Başka akıl yok.  Rasyo dediğimiz akıl geometridir.

Peki, ne demek bu?  Geometri ne demek?

Geo-metri.

Geo= yer demek, toprak demek, yani toprak olan bu bedenimiz. (anasır = doğa)

metri= ölçüm demek.  Yani kıyas, mukayese ile oluşan olgu.

Netice bedenimizin doğal yapısının kıyas(ölçü) ile oluşan olgusu geometridir.  Bu da akıldır. Yani akıl doğanın bir olgusudur.  Eğer bu akıl zanlardan, inançlardan temizlenmiş ise o akla kutsal geometri deniliyor.  (Secret geometri). Bu da maneviyat demektir ki dini literatürde ona Cebrail denir.  Cebrail (A.S.) geometrinin en saf şeklidir.  Onun için kadim Mısır ve Yunan mabetlerinin girişlerinde buraya geometri bilmeyen giremez yazılıdır.  İlim denilen olgu da geometridir ve maneviyattaki sembolü sudur.

Şimdi tekrar miraç olayına gelelim;

Efendimiz (S.A.V.) Sidre-i Müntehâ’ya kadar Cebrail (A.S.) ile gitti.  Karanlıkta gitti.  Ve Sidre-i Müntehâ’ya gelince Cebrail (A.S.) “Ya Resulullah ben buradan ileri gidemem yanarım.” dedi.

Peki, Sidre-i Müntehâ nedir?

“İnde sidretil muntehâ – indehâ cennetul me’va.  Sidret-ül Münteha (şuur olarak sonsuz yaşam hissedişi) indinde – ki cennetul me’vâ onun yanındadır.  Necm suresi – 14-15. ayetleri”

Sidre-i Müntehâ sonsuzluğa, karanlıktan aydınlığa giriş yeri, Cebrail oraya girersem yanarım diyor.  Orası mutlak aydınlanma bölgesi.  “Ve O’nun didarını göreceklerdir ve ismi onların alınları üzerinde olacaktır.  Ve artık gece olmayacaktır ve çerağ nuruna ve güneş nuruna ihtiyaçları yoktur; çünkü Rabb Allah onlara nur verecek ve ebedler ebedince saltanat süreceklerdir.  Yuhanna İncili 22. Bap ayet 4 ve 5.”

Şimdi tekrar Sidre-i Münteha’da Cebrail (A.S.)’ın ben burada ileri gidemem yanarım demesine gelelim.  Cebrail böyle deyince Hz. Peygamber sen geri dön ben sensiz giderim mi dedi?  Cebrail (A.S.) geri mi döndü?  Yani miraç yolculuğuna Hz. Peygamber akılsız mı devam etti?

Cebrail (A.S.) ne demişti?  Yanarım demişti!

Öyle oldu.  Su yandı.  Su yanar derler ya su yandı.  Akıl yandı.  Sidre-i Münteha’da o müthiş güzellik belirdiğinde (derler ya aklım başımdan gitti.  Başıma ateş bastı) öyle oldu.  “Minni veştealer re’su – ve benim başım tutuştu. – Meryem suresi – ayet 4.”

O müthiş güzellik, aydınlık karşısında Cebrail yandı, refref oldu.  İŞTE O ZAMAN AKIL YANDI, O YANAN AKIL İŞTE O ZAMAN AŞK OLDU!

Yani AŞK yanmış akıldır.  REFREF yanmış akıldır.  Miraç öyle tamamlandı.

Hayırda kalın, sevgi ve saygı ile…

You Might Also Like

KÜLTÜREL DİN VE KADİM DİN

MÜRŞİDDEN NE BEKLİYORUZ ?

CENNETİ Mİ ALLAH’I MI TALEP ETMELİYİZ?

İRŞAD

MÜRŞİDİN ÖZELLİĞİ

Sosyal Medyada Paylaş:
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Print
1 Comment
  • Avatar NAZLI SEVGİ AYGÜN dedi ki:
    Şubat 2, 2018, 3:11 pm

    MÜTHİŞ GÜZEL ALLAH RAZI OLSUN.

    Yanıtla

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Eklenenler

ARZ VE SEMÂ..
H Yayıntaş Haziran 14, 2025
LÂ İLÂHE/İLLÂLLAH
H Yayıntaş Mayıs 27, 2025
İLME ÂŞIK O’NUN DOSTU..
H Yayıntaş Mayıs 13, 2025
RAHMÂN’SIZ RAHÎM MÂNÂSI OLMAYACAKTIR.
H Yayıntaş Mayıs 12, 2025

Bizi Takip Edin

FacebookLike
TwitterFollow
InstagramFollow
YabendeYabende
Bizi Takip Edin
Telif Hakkı © 2024 Yabende. Tüm Hakları Saklıdır.
Hoşgeldiniz

Giriş yapmak için kullanıcı adınızı ve şifrenizi giriniz.

Şifrenizi mi unuttunuz?